Digitaal aanbod

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief
 

Floramondo, Floriday, Blueroots, Floranti, Bloemplaza, de platformen schieten de grond uit. Voor zowel kwekers als kopers is het moeilijk om het juiste platform te kiezen. Ze hebben allemaal hun voor- en nadelen als het gaat om gebruik en beschikbaar assortiment. Ze worden wel steeds belangrijker en ze veranderen de markt van een aanbod gedreven markt naar een vraag gestuurde markt.

Een groot deel van de kwekers biedt de mogelijkheid om via een digitaal platform hun handel in te kopen. Dit kan direct gekoppeld worden aan het inkoop systeem van een bedrijf of zelf een op een verbonden worden met de webshop waaruit eindklanten kunnen kopen.

De keuzes die een kweker maakt kunnen grote gevolgen hebben op het verkoop bereik voor hun producten. Met name in de markt van niche producten is het niet vanzelfsprekend dat een koper het product op voorraad neemt en aanbied bij zijn klanten. Via de digitalisering kan het risico bij een koper worden weggenomen, kan een eindklant een breed assortiment ter beschikking hebben en vergroot het verkoop bereik. Maar hoe zorgt de kweker ervoor dat zijn product efficiƫnt en op tijd bij de koper terecht komt, hoe zorg je ervoor dat de eindklant kiest voor een product uit een assortiment van meer dan 2.000 aanbod regels en hoe organiseer je het klaarmaken van de bestellingen. Belangrijke vraagstukken die de digitalisering binnen de sierteelt met zich meebrengt!